tisdag 17 juni 2008

FRA-lagen

Idag har jag under lång tid sett på riksdagsdebatten om FRA-lagen, läst tidningar, blogginlägg och mycket annat. För några dagar sedan trodde jag att regeringen skulle få igenom sitt förslag men nu ser det annorlunda ut, dock är jag inte säker på vilken sida som kommer att vinna.

Annie Johansson tog i Riksdagen enligt min tolkning tydligt avstånd från lagen, Fredrick Federley var jag däremot osäker på, men min förhoppning är att han röstar emot. Utöver dessa två kommer förmodligen Cecilia Wikström och Birgitta Ohlsson båda från Folkpartiet att rösta emot. Dessutom har Centerpartiets distrikt i Göteborg tagit tydligt avstånd från lagen vilket möjligen kan göra så att Eva Selin Lindgren röstar emot.

Men inget är säkert förrän voteringen är genomförd, det kommer bli en rysare som jag kommer att följa så bra jag bara kan medan jag sitter på jobbet imorgon.


Inga kommentarer: