söndag 30 september 2007

Fridykarinstruktör!

Nu i helgen har jag genomgått en fridykarinstruktörsutbildning i regi av GVSDK (götaverkens sportdykarklubb). Hela helgen har varit väldigt givande, rolig men även tidvis flummig (det sistnämnda kan tillägnas Daniel Ohakas). Vi gick igenom väldigt mycket säkerhet som vi även tränade i vattnet, dykfysiologi och ledarskap.

Ledarskapet var helt klart den mest givande delen, jag har fått en mycket bredare bild av hur man ska handskas med barn. Men jag har även fått klart för mig hur jobbiga jag och mina två andra vänner var för några år sedan, det har helt klart gett mig en annan inblick men förhoppningsvis kommer jag kunna använda mina egna erfarenheter som elev till att vara en bra tränare.

Jag kommer troligtvis inte börja träna denna terminen, ledare finns redan för de nybörjarna men nästa termin kommer jag troligtvis tillsammans med en annan att bli tränare för en grupp. Jag väntar ihärdigt och ser fram emot det!

Inga kommentarer: