tisdag 14 augusti 2007

Ännu en trevlig dykdag

Jag skulle egentligen ha postat detta inlägg 12/8 men uppkopplingen krånglade och sedan glömde jag av det tills nu.

Idag har jag varit ute och kompletterat det jag av en rad olika anledningar inte klarade första gången när jag egentligen skulle ha tagit AOW-certifikat. Det har varit väldigt roligt, utvecklande och framförallt – inte stressigt som det var förra gången.

Men när vi gjorde djupdyket och var nere på 27 meter drabbades jag av djupberusning/kvävenarkos – det är inget trevligt kan jag tala om för dig som aldrig fått detta. Jag blev väldigt snurrig åt alla håll, blev väldigt trögtänkt och fick en extremt dålig reaktionsförmåga. Det dröjde sån tur var inte lång tid (tror jag, jag minns inte så jättemycket) innan instruktören valde att avsluta övningarna och gå upp till grundare vatten. Men det berodde inte på mig, utan det berodde på att sikten förstördes av bottensediment

Under detta dyket inträffade sån tur var ingen olycka, men det kunde ha gjort det. Fast tack vare en uppmärksam parkamrat och de bra omständigheterna hände inget.


Inga kommentarer: